Mi a különbség az olcsó és a drágább honlap között?

Mi a különbség az olcsó és a drágább honlap között?

Többször találkoztunk munkánk során azzal a problémával, hogy azért nem minket választottak, mert ugyan a szolgáltatás meggyőzte őket, de olcsóbb megoldást kerestek. Ezért vezettük be CREOS szolgáltatásunkat, de sokaknak ez sem megfelelő.

Sokszor látunk olyan ajánlatokat, melyben "professzionális weboldalakat" hírdetnek, garantálják az első helyezést Google-ben. Mindezt 20 000 Ft-ért. Persze nem írják oda, hogy milyen kulcsszó összetételre keresve leszünk elsők, mert nyilván a saját weboldalunk domain nevére keresve ez nem túl nagy kihívás. Ráadásul szinte mindenkinek van egy ismerőse, aki tud weboldalt készíteni "ócsóért", "haveri alapon". Ezekkel az ajánlatokkal nem tudunk és nem is szeretnénk versenyezni, de ebben a cikkben összefoglaljuk, hogy miben különböznek ezek a profi megoldástól.

Ezt nem egyszerű elmagyarázni, hiszen első ránézésre talán nincs nagy különbség az olcsó és a drágább weboldal között, főleg a laikus szemlélő számára. Kicsit talán kevésbé profi az összhatás, esetlenebb a design, de weboldal az is.

Az olcsó és drágább weboldal között viszont a lényegi különbség abban keresendő, hogy mennyi időt töltöttek annak megtervezésével, fejlesztésével. A webes szakmában az időt kell leginkább megfizetni. A designer, programozó és a tanácsadó idejét.

Persze egy olcsó weboldal esetében ezek nagyrészét meg lehet spórolni, de a végeredmény is ennek megfelelő lesz. Ahogy autós példával szokták ezt jellemezni: Trabanttal is el lehet jutni A-bol B pontba, de azért egy BMW-vel sokkal kényelmesebben és gyorsabban tehetjük meg ugyanezt.

Az igazi probléma akkor következik ha esetleg új funkcióval szeretnénk bővíteni oldalunkat, módosítani szeretnénk a tartalmán, esetleg a felépítésén. Kiderül hogy a keresők egyáltalán nem találják meg az oldalunkat, a tartalmát nem tudják értelmezni. Ezek az "olcsó" weboldalak nem segítik a munkánkat, nem fognak új ügyfeleket/vásárlókat hozni nekünk.

Az "olcsó" weboldalakkal letudtuk a kötelező elvárást, van weboldalunk. Kifizettük érte a kért összeget, melyet ezáltal ki is dobtunk az ablakon. Ha egy kicsit drágább megoldást választottunk volna, akkor weboldalunk saját maga termelné vissza az árát. Akkor melyik is a drágább megoldás?

És ha végül arra kényszerülünk, hogy az új funkciók, bővítések vagy keresőoptimalizálás miatt új, most már profi weboldalt készíttetünk, akkor már tudni fogjuk hogy az "olcsó" megoldásra elköltött pénzünk nem volt más, mint a tanulópénz!